اگر تحت تنش عصبی هستی و دنبال آرامش عصبی می گردی یا بیخوابی رو تجربه می کنی و دنبال درمانی، بهتون استفاده از گل محمدی خشک رو همراه با چایی یا به صورت دمنوش پیشنهاد می کنم. یک خاصیت شگفت انگیزی که گل محمدی داره و به تازگی کشفش کردن کمک به درمان وپیشگیری ازآلزایمر هست

تقویت قلب با گل محمدی خشک

ازخواص غنچه گل محمدی خشک شده میتونی برای سرخ ترین عضو بدنت بهره ببری. غنچه گل محمدی برای تقویت قلب استفاده میشه. درمان تپش قلب، باز شدن دهانه عروق بسته قلبی از خاصیت های معرکه ی گل محمدی هست.خاصیت ضد اسپاسم از کاربردهای دیگر این گیاه دارویی برای سیستم قلب و عروق است.

کاربرد گل محمدی برای پوست

میدونستی یکی از خواص گل محمدی خشک اینه که خاصیت ضد التهابی و خنک کننده داره؟ از این خاصیت میتونی برای پوست صورتت بهره ببری.

میتونی با گلبرگ خشک شده گل محمدی برای صورتت ماسک درست کنی یا صورتتو با گلبرگ های گل سرخ بخور بدی. در کنار شادابی که به پوستت میده باعث پیشگیری از چین و چروک هم میشه. اگر از روغن گل سرخ برای بخور استفاده کنی برای برخی از آلرژی ها و سردرد و میگرن هم مفیده.

همچنین گلبرگ های گل محمدی خشک باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست میشه و یک لایه بردار عالی برای پوستت میتونی ازش بسازی. از گلاب، که از گل سرخ میگیرن هم میتونی برای پوستت استفاده کنی و باهاش یک تونر خوب برای متعادل کردن پوستت بسازی.

چون گلاب باعث پاک کردن پوست از گردو غبار و آلودگی میشه و خیلی جالبه که بدونی گلاب، هم باعث میشه پوست رطوبت جذب کنه و هم باعث از بین بردن چربی اضافه میشه یعنی هم میشه برای پوست چرب و هم خشک ازش استفاده کنی.